Luči, ki posnemajo sončni vzhod; delujejo?

Ali vam svetloba, ki posnema jutranje sonce in večerni sončni zahod, resnično pomaga, da se dvignete iz postelje in zasijete v temnih zimskih jutrih?

Te luči naj bi vam pomagale vzdrževati vaš bioritem tudi med zimo. Ko pišem to, se počutim zaspano. Tudi po dveh velikih skodelicah močne kave, se je nemogoče koncentrirati.

Sovražim vstajanje v temnih hladnih zimskih jutrih, ko je moja postelja še topla in prijetna. Težko je, ker se še vedno počutim utrujeno, ko se zbudim, in to je nekaj hujšega.

V teh zimskih jutrih se skoraj do kosila počutim letargično in megleno. Moje telo se počuti težko kot kamen, moj um pa meglen kot London jeseni. Prepričana sem, da v tem nisem sama. Več ljudi se predvsem v zimskim mesecih še na ure po tem, ko vstanejo počutijo daleč od budnosti.

Kaj se zgodi?

Zaspan občutek, ki se pogosto pojavi po prebujanju iz globokega spanja, imenujemo inercija spanja. Znanstvena definicija; prehodno obdobje znižane vzburjenosti po prebujanju.

Na splošno je značilno pomanjkanje energije, zmedenost, oslabljena kognitivna ali fizična zmogljivost in zaspanost. Tudi sama se počutim zelo ne-zmogljivo.

Običajno takšno počutje traja od nekaj minut do pol ure. Toda zaradi temnih zimskih juter pri nekaterih ljudeh traja veliko dlje.

Vzrok visoke utrujenosti

Na našo 24-urno telesno uro celo leto vpliva zunanja svetloba.

Ko je večer in se zunaj začne temniti, naša telesa začnejo proizvajati melatonin. Hormon, ki povzroča, da postanemo zaspani. Običajno se takšno počutje začne približno dve uri pred spanjem (razlikuje se od osebe in osebe in je odvisno od vašega osebnega ritma).

Ta proces se imenuje “melatoninski mrak” (DLMO). In ko sonce spet vzide, se proizvodnja melatonina ustavi in ​​zbudimo se.

V temnih zimskih jutrih se proizvodnja melatonina kar ne neha ustvarjati in se zjutraj ne ustavi. V mojem primeru pogosto do poldneva. Od tod tudi moja zimska jutranja utrujenost. Seveda so tukaj še drugi vzroki (slaba postelja, morda svetloba svetil v vaši hiši, itd,…)

Kako vas lahko zimska jutra spravijo v depresijo?

V teh dneh je tako, kot da nikoli nisem povsem budna. Počutim pa se tudi nezainteresirano in mračno.

Ko sonce vzhaja, se v našem telesu zgodi nekaj drugega. Spodbuja se proizvodnja drugega hormona, serotonina. Med drugim serotonin uravnava občutke dobrega počutja. Zato ga imenujejo hormon sreče. Ko se torej zbudite v temi, se vaše telo ne preusmeri iz ustavitve melatonina v izločanje serotonina.

Z drugimi besedami, temnejša jutra in večeri pomenijo več melatonina in manj serotonina, zaradi česar imajo nekateri posamezniki moteno in depresivno počutje.

Luči za bujenje, delujejo?

Ta objava je rezultat moje raziskave luči, ki nas pomagajo zbuditi. Slišala sem dobre stvari o njih in hotela vedeti, ali resnično delujejo. Če mi lahko pomagajo, da se počutim manj kot godrnjav lačen medved, ki so ga ravnokar razjarili, je to čudovito. Še pomembneje pa je, če mi lahko pomagajo pri osredotočanju čez dan.

Pa resnično delujejo?

Vsi vemo, da sončna svetloba pomeni energijo. Dejstvo, da je večina starodavnih kultur sonce častilo kot boga, še vedno spominja na to, kako pomembna je za nas sončna svetloba. Ne samo, da ga potrebujemo, naše življenje je povsemj odvisno od sonca. Verjetno ste poleti bolj aktivni in bolj fit in srečnejši?

Teorija o lučeh, kin as zbudijo je, da nam lahko izpostavljenost pravi vrsti svetlobe pomaga, da se zbudimo in udobno preidemo na svojo vsakodnevno rutino. Toda kaj točno je to, prava vrsta svetlobe? Opravljene so bile različne raziskave, katera svetloba zna najbolje izboljšati prebujanje. V večini so bili udeleženci izpostavljeni svetlobi 250 luksov.

Koncept simulacije zore je bil prvič patentiran leta 1890. Tehnologija, znana tudi kot “mehanski sončni vzhod”, vključuje postopen prižig luči v spalnici v obdobju od 30 minut do 2 uri, preden se popolnoma prebudite.

Teorija simulacije zore je, da svetlobni signali zgodaj zjutraj bistveno vplivajo na biološko uro telesa kot svetlobni signali, ki jih imamo ob drugem času dneva. Na podlagi teh raziskav so bile razvite budilke, v bistvu luči s funkcijo budilke. Te luči so sposobne oponašati sončni vzhod s počasnim povečevanjem intenzitete ali svetlosti svetlobe, ki jo oddajajo.

Znano je, da luči za bujenje pomagajo zmanjšati to zimsko zaspanost, tako da zbudijo ljudi čim bolj naravno. Resnično verjamem, da je za mnoge ljudi ta stvar odlična.

Close