Proteinski praški; kaj morate vedeti?

Če hodite v fitnes.. ah, kaj govorimo. Povsod, ne samo na fitnesu vidimo reklame o proteinih. Proteinski napitki, proteinske čokoladice, proteinska KAVA?!
V tem članku se bomo posvetili predvsem proteinskim praškom, ki so deležni vse več pozornosti kot dodatek naši prehrani. Praški so predvsem del šejkov ali smutijev, namenjeni ne samo fitneserjem, temveč vsem, ki jim morda zaradi pomanjkanja časa ne uspe pripravljati hranilnih obrokov.

Kaj so proteini, oziroma beljakovine?

Beljakovine so v nasprotju z ogljikovimi hidrati, ob pomanjkanju katerih lahko telo brez problem funkcionira, nujno potrebni za življenje. So gradnik praktično vseh tkiv v našem telesu. Poleg tega dajejo strukturo lasem, koži in mišicam in omogočajo obrambo telesa. Proteini nam dajejo vzdžljivost in moč. Pomanjkanje beljakovin (čeprav izredno redko) povroča utrujenost. Pomanjkanje beljakovin je možno predvsem pri ljudeh ki ne uživajo mesnih in živalskih produktov.

Kaj so proteinski praški?

Poznamo več različnih proteinskih praškov: sirotkini proteini (whey), riževi, sojini, grahovi,…
Najbolj popularni so sirotkini proteini, saj so v vodi topni mlečni proteini. Whey je popolna beljakovina, saj vsebuje vseh devet aminokislin, ki jih ljudje potrebujemo. Za ljudi, ki ne jedo živalskih proizvodov so primerni sojini ali grahovi proteini, čeprav ti ne vsebujejo vseh aminokislin in so manj topni v vodi. Pa tudi okus in struktura nista tako prijetna.

Kdaj jesti proteinske praške?

  • Ko hočemo pridobiti mišično maso. Če hočemo “zrasti”, potrebujemo večjo količino proteinov kot sicer.
  • Ko povečamo število treningov. Če ste do sedaj trenirali 3x na teden, pa ste vadbo povečali na 5x na teden, definitivno potrebujete več proteinov.
  • Po poškodbah. Če imamo športno poškodbo, bodo mišična tkiva potrebovala več proteinov, da se mišice hitreje zacelijo.
  • Če želimo shujšati. Ob dietah se ponavadi zniža vnos ogljikovih hidratov, poveča pa se vnos beljakovin, še posebej če ste športno aktivni
  • Če ste postalii vegan. Ljudje, ki so vegeterijanci ali vegani ne jedo živil, ki so še posebej bogata z beljakovinami (piščančja prsa, govedina, ribe). S tem lahko zelo znižajo vnos beljakovin. Grahovi in sojini proteini so zato odlično nadomestilo.

Tukaj je potrebno posebej poudariti da proteinski praški NISO nadomestilo za uravnoteženo prehrano, so samo dodatek k prehrani. Še vedno je bolje uživati druge vrste beljakovin, npr. ribe, piščanca, veliko beljakovin pa je tudi v stročnicah.

Z vami naj delimo še naš najljubši recept:
Potrebujemo:

  • 30g čokoladnega proteinskega praška
  • 1 banano
  • 1 žlico arašidovega (ali če imate raje kokosovega) masla
  • 3dcl mandljevega mleka

Vse skupaj premešamo v blenderju in VOILA! Predstavljamo vam popoln hranilen zajtrk.