KAKO IZBOLJŠATI VAŠ METABOLIZEM?

Ko gre za temo metabolizma, so pogledi ljudi in tudi znanstvenikov zelo deljeni. Ne toliko v smislu raziskav – tukaj so mnenja enaka; zato zdaj vemo, kako je mogoče metabolično raven pospešiti. Metabolična raven pa je predvsem odvisna na kateri strani starosti 30 let stojite vi: pod 30 ali nad 30 let.

Vsem “športnikom”, starejšim od 30 let, postavite vprašanje, zakaj so pridobili tistih nekaj kilogramov okrog pasu. Najverjetneje bodo navedli, da se je njihov šprinterski metabolizem upočasnil na polžjo hitrost. To je sicer zanič izgovor, a čudno, nekaj velja.

Bistvo je, da se zavzemamo za fit stanje našega delesa. Če pa smo leni, je veliko lažje krivdo zvaliri na zunanji dejavnik zunaj našega nadzora (ali v tem primeru notranji dejavnik – in sicer naš metabolizem) . Toda ko gre za manipulacijo z našim metabolizmom, ima tudi trideset + letnik  moč prevzeti nadzor nad svojim telesom in začne vrteti kolesca proti debelosti v nasprotni smeri.

  1. TELOVADBA (A NE KATERAKOLI TELOVADBA)

Natančneje, govorimo o vadbi, ki združuje trening moči, mešan z intenzivnimi kardio intervali (HIIT). Kombinacija obeh bo zagotovila odlično vadbo, ki bo dobro vplivala na vaš metabolizem, pravi osebni trener v Los Angeles fitnes klubu. HIIT trening, oziroma intervalni kardio trening namreč  pokuri veliko kalorij v krajšem času, hkrati pa povečuje (še nekaj ur po vadbi) porabo kisika in metabolizem. Poleg tega je znano, da HIIT doprinese še k povečanju mišične mase, kar je resnično nagrada.  Vsi pa vemo, da so mišice največji porabnik zaužitih kalorij.

  1. NE OSTAJAJTE PREDOLGO V POSTELJI

No, razen če imate v mislih kakšne posteljne aktivnosti.  Prvi nasvet je, da si zagotovite dober spanec. Brez dobrega spanca vaše telo ne bo funkcioniralo na neki vrhunski ravni. Angleški častnik je objavil rezultate raziskave, kjer je bilo dokazano, da pa bo tudo predolgo spanje imelo zelo negativen učinek na naš metabolizem in kaj hitro se lahko zgodi, da boste samo zaradi spanca težji za kakšen kilogram.  Preveč spanja, isto kot pomanjkanje spanja vpliva na hormona grelin in leptin, ki sta odgovorna za signalizacijo lakote v našem telesu. Spanje je priporočljivo DO 9 ur (oziroma 7-9 ur), potem pa dosežite zmago nad tistim “dremež” gumbom, tistim, ki ponavadi vsako juto zmaga.

  1. PIJTE VODO

Elitni športniki (npr.Novak Djoković) prisegajo, da spijejo kozarec vode kot prvo stvar zjutraj. Za to je nekaj koristi, ena od nih je preprečevanje negativnih učinkov, povezanih z dehidracijo, vpliva pa tudi na psihično počutje zjutraj. To, da popijemo kozarec vode zjutraj, lahko naredi tudi čudež za naš metabolizem. Preprosta stvar, kot je pitje vode lahko optimizira sposobnost telesa, da kuri maščobe s povečanjem vaše metabolične ravni za do 30 odstotkov – ta učinek lahko traja več kot eno uro. Naš predlog, da to naredite čim hitreje, takoj ko se zbudite: napolnite steklenico z vodo, pustite jo ob svoji postelji in jo spraznite ko se zbudite. Potem si prizadevajte, da jo napolnite tri do štirikrat tekom dneva. Naš drug predlog je: v toplo vodo dodajte nekaj limoninega soka in to popijte zjutraj.

  1. V PREHRANO DODAJTE KAKŠEN EFEKTIVEN ENERGIJSKI DODATEK (SEVEDA VAREN!)

Energijski dodatki imajo pogosto slab prizvok in običajno je za to dober razlog; kot prvo, običajno so takšni prehranski dodatki naloženi s sladkorjem in imajo zelo dolg seznam sestavin, med katerimi so ene, preprosto rečene, strup. Ampak obstajajo pa tudi dobre možnosti, kot so tiste “raw” ploščice, ki naprimer vsebujejo samo 8 sestavin. Ko gre za energetske dodatke, so veganske ploščice brez dodanega sladkrja, z nekaj pametnimi, naravnimi sestavinami, najboljše, dobre pa so tudi za metabolično raven, pravi nutricionistinka v New Yorku. Energijska čokoladica plus telesna vadba = zmaga!

  1. POJEJTE OBROK

Pomislite na vašo raven metabolizma kot ročico na kolesu (vrtenje med pedali). Ko premikate noge, se ročica obrne. Toda, ko prenehate z pedaliranjem, se ne ustavi nenadoma – se še nekaj časa vrti. Obrok zjutraj aktivira proces termogeneze, ki spodbuja vaš metabolizem. Študija iz leta 2017 je razdelila sodelujoče  v dve skupini in ugotovila, da so ljudje, ki so pojedli nekaj dnevnih kalorij zjutraj, izgubili večjo težo od tistih, ki so večino kalorij iz prehrane dobivali pozneje v dnevu. Zagotovite si torej, da boste zjutraj pojedli zajtrk. Seveda ne mislimo, da morate sedaj zaužiti zilijon kalorij, priporočamo, da zjutraj zaužijete 300 – 400 kalorij, obrok pa naj bo sestavljen iz beljakovin, kompleksnih hidratov in maščob.

  1. SPIJTE “GA NA EKS”

Smo leta 2018, kar pomeni, da obstaja velika verjetnost, da ste do zdaj slišali, oziroma da vas je določena oseba navdušila nad jabolčnim kisom, takoj zjutraj, ko vstanete. Ja, prav ste slišali, če ste to slišali v prvo, nad jabolčnim kisom. Če je vaša telesna kemija preveč kisla, je lahko to problem. Naše telo ne absorbira dobro zaužitih hranil, prebava je manj učinkovita in manj smo se sposobni boriti proti boleznim, dlje časa traja, da prebolimo določeno bolezen. Jabolčni kis ima dolg seznam prednosti, toda ko gre za metabolizem, ima jabolčni kis IZJEMNO vlogo. Naredite si torej jutranji koktajl, katerega seznam smo napisali spodaj in zagotavljamo vam, da se boste že po nekaj dnevih počutili bolje:

  • 2 decilitra tople vode
  • 2 veliki žlici surovega, nefiltriranega, organskega jabolčnega kisa
  • ½ žlica medu (neobvezno)
  1. VKLOPITE ZDRAV NAČIN PREHRANJEVANJA

Ste kdaj opazili, kako vam manjkanje na eni vadbi pogosto povzroči, da manjkate tudi na naslednji? Ali pa, kako jeste eno nezdravo stvar ali pa pade nekaj preveč pijač v petek, pa to spiral deluje za celoten vikend, teden, mesec? Trik je preprosto začeti delati stvari drugače, ne glede na to, kako majhno ali nepomembno je dejanje. Karkoli naredite – ali je to vadba, pitje voda ali uživanje zdravega zajtrka – to vam bo pomagalo, da se vključite v druge zdrave prehranske, oziroma življenjske navade.

 

 

Close