Kaj hrana pove o vas? (1. del)

Ne glede na to, ali gre za močnejšo željo po vrečki čipsa ali absolutno potrebo po čokoladi ob 3h zjutraj, je hrepenjenje po hrani pogosta stvar. Včasih gre le za nekaj, kar si trenutno želite, vendar pa, če imate ponavljajoče hrepenenje po določeni (ponavadi nezdravi) hrani, bi to lahko bil znak, da določena potreba v vašem telesu, ali v vaši “duši” ni zapolnjena, ali pa da je telo nekako nesinhronizirano

Dekodirali smo nekatere najpogostejše želje po določeni hrani in kaj je skrivno sporočilo vsake te želje:

  1. Sladkor in sladkarije

Vsi vemo, da je konzumirnanje preveč sladkorja v naši prehrani zelo nezdravo in povzroča marsikatero bolezen. Velikokrat ne razumemo, zakaj si naše telo tako želi tistega krofa med zajtrkom in pred kosilom, medtem ko naši možgani razumejo, da ta krof ne bo doprinesel v naše telo ničesar dobrega.

Potreba po sladkarijah je sicer lahko znak večih stvari, zaradi česar je težavno vedeti, kaj je v resnici narobe. Več sladkarij, kot jih pojeste, več jih bo vaše telo potrebovalo in ujamemo se v tisti začaran krog iz katerega kar ne moremo stopiti.

Nutricionistka pojasnjuje, da ko jemo sladkarije, se naš krvni sladkor dvigne in sprosti se inzulin. Po šoku s sladkorjem se nam energija dvigne na visoko raven, potem pa doživimo energijsko nesrečo, ko ta pade na ekstremno nizko raven. Ta začaran krog povzroči, da se počutite izčrpanega in hrepenite po naslednjem obroku sladkarij. Najboljši način za reševanje tega je zmanjšati vnos sladkorja, jesti več zelenjave (in nekaj sadja zaradi naravnega sladkorja, ki ga vsebujejo), pa tudi obroke in prigrizke, ki so bolj polni z beljakovinami, ki dajo vašemu telesu počasnejše, daljše sproščanje energije .

Če je vaša prehrana na splošno zdrava in ni odvisna od vnosa sladkorja, je nizka raven energije lahko pomanjkanje hranil, kot je pomanjkanje cinka, magnezija ali kroma, zaradi česar  hrepenite po  sladkih stvareh. Če povečamo dodatek kroma s tem pomagamo uravnotežiti naše ravni inzulina in ohranjamo željo po sladkem nekje v ozadju.

  1. Čokolada

Ni važno, ali je s sladkorjem, stevio, mlečna, ali zdrava temna, včasih potrebujemo samo čokolado. ČOKOLADA, PRIDI!  Zdi se, da so čokoladne želje vezane na menstrualni ciklus, zato so ženske pogosto največji čokoholiki.

Ampak potreba po čokoladi je lahko znak, da imate pomanjkanje magnezija (magnezij primanjkuje kar eni tretjini svetovnega prebivalstva). Nutricionistka pojasnjuje magnezij: naravni sedativni hormon, ki je bistven za lajšanje stresa in anksioznosti, sprošča mišice, omogoča proizvodnjo energije, gradi zdrave kosti in vpliva na pravilno delovanje srca.

Poleg tega pomanjkanje magnezija vpliva na vaš spanec, zaradi česar ste utrujeni in ravno to povzroča, da posežete po čokoladi. Spet tisti začaran krog.

Nutricionistka priporoča, da dodate surovi kakav v vašo prehrano. S tem povečate nivo mineralov in se izognete sladkim, rafiniranim čokoladnicam z nizko vsebnostjo kakava.

  1. Hidrati – kruh, testenine, krompir

Povsem normalno je, da imamo dneve, ko bi pojedli trojno porcijo špagetov. Če pa vaše telo na vsakodnevni ravni hrepeni po ogljikovih hidratih, lahko obstaja globlji razlog za to. Obstajajo nekateri dokazi, ki kažejo, da ogljikovi hidrati pomagajo v boju proti čustvenim težavam. Z drugimi besedami – počutimo se udobno, ko jemo hidrate. Po besedah ​​nutricionistke,  če je vaše telo utrujeno, hoče hiter vir energije, ki pa ga  zagotavlja glukoza v ogljikovih hidratih. Lažje in hitreje je namreč dobiti vir energihe iz hidratov, kot pa iz drugih virov, kot so beljakovine in maščobe.

Prebite vašo potrebo po hidratih z več spanca, z manj intenzivnimi vadbami, napolnite svoje telo z dobrimi maščobami in pustimi beljakovinami, preverite svoja čustva in delajte na tem, da se izogibate kateremukoli stresorju, ki vpliva na to, kako se počutite.

Close