Dodatki za SUPERMAN energijo

Ali je ura v petek 15.55 in gledate na uro, kdaj boste lahko odšli domov spat, ali pa ste ravnokar končali z hudo vadbo: včasih ste popolnoma »zbiti«. Medtem ko je utrujenost lahko simptom številnih resnih stanj, od fibromialgije do spalne apneje, bi lahko bil tudi stranski produkt vaših dnevnih navad. Dobra novica? Od pomanjkanja spanja do prekomernega stresa, obstajajo dodatki, ki jih lahko uporabite za pomoč pri boju proti hudi utrujenosti in nemotiviranosti. Samo ne posegajte vedno po Red bullu.

  1. Kreatin

Najboljši za: ubijalske treninge

Kaj je to: Kreatin običajno naravno proizvaja človeško telo Najdemo ga v ribah in mesu. Aminokislina, ki se pretvori v fosokreatin, daje energijo telesu ravno takrat, ko jo najbolj potrebuje. Študija Univerze Baylor je pokazala, da dolgoročno jemanje, oziroma dodajanje  kreatina v prehrano izboljša splošno kakovost delovanja telesa, kar vodi od 5 do15 odstotkov večje moči in učinkovitosti. Ne glede na to, v kakšni obliki boste uživali kreatin, lahko ta poveča moč ter mišično morfologijo.

Kako uporabiti: prašek, tablete

Koliko ga jemati: Ne več kot 25 gramov kreatin monohidrata

Preden začnete: Dodatek kreatina lahko povzroči krče, dehidracijo in morebitne izgube količine elektrolitov v telesu. Prepričajte se, da ste ustrezno hidrirani, preden ga začnete uporabljati.

  1. L-tirozin

Najboljši za: energijo, anti-stres in osredotočenost

Kaj je to: Imate Superjunak sindrom? Poskušate narediti vse in biti vse? To lahko pusti vaše telo pod konstantnim stresom in utrujeno. Aminokislino L-tirozina lahko vzamete pred dogodki, za katere se pričakuje, da bodo mega stresni (naprimer pred prvim zmenkom :)). L-tirozin deluje tko, da stresne hormone potisne v kot s povečanjem adrenalina in dopamina, ki sta oba anti-stresorja.

Kako uporabiti: tabletke

Koliko jemati: 500 do 2.000 miligramov uro pred stresnim dogodkom

Preden začnete: jemanje tirozina lahko vpliva na ravni tiroksina, hormona ščitnice. Ob visokih koncentracijah lahko vpliva na marsikateri proces, npr. kako hitro srce utripa do načina izgorevanja kalorij.

  1. Cimet

Najboljši za: energijo, delovanje možganov, izogibanje visokemu krvnemu sladkorju

Kaj je to: Da, isti cimet, ki ga vaša stara mama uporabi za jabolčni zavitek, je naravni energetski spodbujevalec.

Kako uporabiri: Preprosto, pojesti ogromne količine jabolčnega zavitka. Lahko pa tudi tekočina, kapsule ali ga natresite nekaj v jutranjo kavo.

Koliko jemati: od 2.000 do 4.000 mg ali od 2 do 4 gramov

Preden začnete: poskrbite, da boste spremljali krvni sladkor, če redno uživate cimet, še posebej, če imate sladkorno bolezen. V študiji iz leta 2003, objavljeni v Diabetes Care, so tisti, ki so uživali od 1 do 6 gramov cimeta, redno zniževali raven krvnega sladkorja in holesterol.

  1. Glicin

Najboljši za: izboljšanje spanca

Kaj je to: Tradicionalno ga najdemo v živilih z visoko vsebnostjo beljakovin, kot so meso, mleko in stročnice. Glicin je aminokislina, ki lahko izboljša spanje in učinkovitost opravljanja nalog, pri katerih je potreben dober spomin.

Kako uporabiti: kapsule

Koliko jemati: 500 do 3000 mg ali 3 grame

Preden začnete: Čeprav so poročali o minimalnih zapletih pri jemanju glicina, so nekateri poročali o slabosti, bruhanju in vznemirjenem želodcu.